DAG 1!

Først og fremst må jeg bare si at det er SÅ kult med den gode responsen på vegetar/vegan tankene mine og at jeg skal prøve meg litt frem der nå utover månedene som kommer. Tuuusen takk for så mange fine tips og at dere backer meg uansett hva! Jeg skal svare dere i morgen♥ I dag har jeg hatt min første dag helt uten kjøtt av noe slag og jeg har fått i meg alle proteinene mine og masse god næring. Det føles bra og jeg har ikke følt at det har vært noe utfordrende å spise slik at makroene mine skal stemme.

Og med makroer mener jeg da hvor mange kalorier jeg ca spiser hver dag og hvor mange gram proteiner jeg spiser. Det er kun disse 2 som er “faste” hver dag. Jeg er ingen makroslave altså, men jeg liker å sørge for at jeg får i meg proteinene mine også kommer det alltids noko attåt. Når Kim kom i går kveld ble det en McFlurry for eksempel, sånn er min livsstil. Kaller man ikke det #BALANSE ? Haha.. Jeg kaller det livet jeg ass.. 


Det beste bildet ever av et stykk blaut hund som rister seg.. #Skadedyr

Dagen i dag har gått i 100 og derfor ble dette et noget sent innlegg. Vi var å badet med Nova og mammas lille stolthet svømte skikkelig i dag. Jeg vil så gjerne ha en hun som bader og det ser ut til at det ikke blir noe stress for å si det sånn. Det blir nok bedre når jeg hopper ut i vannet etterhvert også tenker jeg. Senere ble det en etterlengtet overkroppsøkt også måtte jeg farte opp til Jessheim for hundekurs med Nova etter det igjen. Puh..

Vi var innom bunnpris før vi dro ut på tur i stad og da fant jeg disse veganske cookie´ene som jeg spiste en del av før. Når jeg begynte å trene for typ 3 år siden. Ikke fordi de var veganske, men fordi de var proteinrike og gode. Så jeg tok med meg en av hver smak de hadde og tenkte å lage noe digg med disse dagene som kommer eller nye en cookie som et godt mellommåltid. Det er jo helt magisk at det finnes så mye gode alternativer i butikken nå til dags og hvis det er noen matvarer som er MUST HAVE så sleng igjen en kommentar på hva jeg burde teste av veggismat!

Jeg er så spent på den tiden fremover! Og som ei kommenterte på gårsdagens innlegg så kommer jeg ikke til å bli noen fanatisk bedreviter. Jeg ønsker kun å spre inspirasjon med mitt kosthold uansett om jeg spiser kjøtt eller ikke. Jeg kommer alltid til å respektere alle andre sine valg om hva de spiser. 

Nå skal jeg spise litt og jobbe før jeg må legge meg. Jeg er en skikkelig nattugle, men prøver så godt jeg kan å snu om litt på dette. Så morgendagens oppdrag: STÅ OPP TIDLIG! Tips taes imot på hvordan bli et morgenmenneske!!

#kosthold #sunn #helse #vegeterianer #hverdag #hund #tur #torsdag #mai #blogg
11 kommentarer
    1. Så bra Christine! For jeg digger deg og det du sprer av inspo så sykt mye og ble bittelitt bekymra et øyeblikk. Håper du finner noe som funker for deg og din kropp og livsstil. Jeg heier!

    2. Hei!
      Lurer på om du spiser kcal dine gjennom dagen, eller om du allerede når du våkner vet hvor mange kcal du skal spise til hvert måltid – om du tar maten på sparket eller vet hva du skal spise til lunsj feks?
      Tenkte også å komme med et blogginnleggforslag: rutiner før, under og etter en fitness konkurranse; hvor mye havregrøt, hvor mye vann man drikker etc 😀

    3. Åå jeg skrev en lang kommentar som forsvant før jeg rakk å poste 🙄 så jeg holder meg til spørsmålet mitt (haha): hva spiser du i løpet av en dag for å nå proteinmålet ditt?? Som veggis altså. Jeg elsker plantebasert kost, men spiser kjøtt. Skinke (+ost) på brødskiva og kjøtt til middag er i hodet mitt enklere å fylle på med nok proteiner enn linser og bønner nemlig 😅

    4. Oumph har gode alternativer til kjøtt. Smaker kjempegodt! Selges iallefall på rema 1000, kiwi(?) og eurospar

    5. Jenny: Oh nooo! Nå som jeg da skal prøve å ikke spise kjøtt så bruker jeg jo proteinpulver laget på myse, pannekakemikser, egg, eggehvite, melk, mager Kesam, og andre meieriprodukter. Det gjør det enkelt å kutte kjøttet, men jeg håper jeg kan klare å kutte det etterhvert, men da må jeg sette meg mer inn i matvarene som er helt veganske. Jeg skal finne et erte/havreprotein da det har nesten samme aminosyreprofilen som myseprotein og kroppen tar det raskt opp. Kommer til å lage pannekaker/smoothies osv med proteinpulver i tillegg til linser, bønner, tofu og masse annet gøy. Men husk at jeg er heeelt fersk og må prøve meg litt frem for det er mye jeg ikke vet at finnes ennå 🙂

    6. Beklager så ikke at du hadde svart. Men hva om du sitter igjen med “for lite” kcal på slutten av dagen, hvordan gjør du det da? 🙂

    7. Anbefaler veggie chicken style chunks eller veganbiter på meny, det er dyrt da men pleier å kjøpe det på salg når det går snart ut på dato.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg