OMG! Nytt treningsprogram!

Reklame | www.x-life.no

Omg babes! Jeg hadde tidenes overkroppsøkt i går og den var latterlig bra! Det er lenge siden jeg har følt meg så sterk og hatt såpass mange økninger. Det føler freaking amazing og ingenting gjør meg så glad som når jeg har en kickas treningsøkt! YAS! Det har nok noe å gjøre med at jeg de siste ukene ikke har fått trent alle øktene mine fordi det har vært så travelt og dermed fått masse restitusjon + gleden av å ha et nytt program. Jeg klarte ENDELIG strikte militærpress med 30 kg. Det har jeg lenge slitt med pga en skulder som er kranglete og mangel på styrke rett og slett. 

Jeg skulle egentlig trene bein i går med det gamle programmet mitt, men så fikk jeg tilsendt et nytt program fra Coach Gunnar som han lagde til meg med tanke på at jeg snakket med han og Line i helgen om at jeg vil ha mer muskler på overkroppen enn det jeg har pr dags dato og at jeg vurderte å bytte program. Jeg er ikke genetisk den som får størst armer for å si det sånn. Hehe.. Og jeg er så heldig å ha så kunskapsrike kollegaer og sjefer som kan komme med input og råd. 

Jeg kunne satt sammen et eget program, men jeg havner alt for lett i komfortsonen om jeg skal styre slikt selv og akkurat nå kjente jeg det var sinnsykt digg å få et program av Gunnar og det er ON POINT for å si det sånn. Det er gjort dramatiske endringer i treningsrutinene mine og nå går jeg all inn for å pakke på meg litt mer gains i øvre del av kroppen. 

Slik ser det nye opplegget mitt ut: 

Økt 1 – Overkropp med fokus på styrke
Økt 2 – Bein med fokus på styrke
Økt 3 – Rygg og skuldre med fokus muskelvekst
Økt 4 – Bein med fokus muskelvekst
Økt 5 – Bryst og armer muskelvekst

Det er 2 hviledager i uken og jeg velger selv hvor jeg plasserer de. Mest sannsynlig blir det Lørdager og Søndager, men noen ganger hender det jeg tar en hviledag midt i uken om jeg har mye jobb å gjøre for eksempel. 

Forskjell på styrkedager og muskelvekstdager er antall sett og repetisjonsantall. Styrke = lavere antall repetisjoner og tyngre belastning. Muskelvekst er flere repetisjoner og litt lavere tyngde. Det er ikke slik at styrkedagene ikke vil gi muskelvekst altså, men det er der fokuset ligger den dagen og hele programmet i helhet vil gi meg full pakke.

Det kommer til å bli uvant å trene bein “så lite” for jeg er vant til å myrde beina mine med en haug av øvelser i løpet av uken, men dette programmet er mer cleant. Back to basics og det enkle er ofte det beste i noen settinger. Jeg har stor tro på at jeg kommer til å få bra utbytte av programmet. 

MOTIVASJON ON POINT!♥ Og forresten så bør dere sjekke ut Coach Gunnar på Instagram for han legger ut sinnsykt mye lærerikt og informativt når det kommer til trening og kosthold. Enkle poster man faktisk skjønner 🙂 Dere finner han HER!

Og for dere som lurte i går på snap – Tights HER! // Crop Hoodie HER! // Sneakers HER! 

#trening #treningsblogg #fitness #aktiv #sunn #livsstil #helse #blogg #april
4 kommentarer
    1. Hei! Synes det er veldig spennende å lese om treningen din, heier på deg!! Har et spørsmål, har du noen tips for å klare sin første pullup/chins? Er ganske godt trent (til å være masterstudent med deltidsjobb), men synes det er så demotiverende med chins siden jeg aldri kommer helt til første rep uten strikk.. Blir kjempe takknemlig for svar eller et eget innlegg om dette <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg