Mine Tips! Hvordan få resultater med trening!

//Reklame for jobben min som online Coach//

For å få resultater med treningen er det noen ting som er vesentlig at er på plass. Jeg får ofte spørsmål som “må man følge et program?”, “hvor lenge isåfall?”, “hvor ofte kan jeg trene de forskjellige muskelgruppene?”, “hvordan får jeg best resultat på trening?” og sist men absolutt ikke minst: “HVORFOR FÅR JEG IKKE RESULTATER”

Og det er ikke slik at det er noen fasitt som funker for alle, men visse ting bør vi fokusere på. når jeg ser reklame som for eksempel: “nytt program hver uke?” eller noen som nevner “måltidserstattere” blir jeg ganske paff og tenker WTF. Det er så mye svada der ute og jeg forstår at det å gå seg vill i trening og kostholdsjungelen kan være et mareritt. Noen sier ikke spis brød, andre sier spis sjokolade når du føler for det og noen sier ikke spis i det hele tatt omtrent. Jeg blir helt satt ut jeg…

Så her er mine tips for å få resultater med trening: 

– Spis riktig og NOK! Og med det mener jeg spis mht det som er målet ditt. Er målet ditt å gå ned i vekt så blir matmengden selvsagt anderledes enn om man skal opp i vekt eller ha mer fokus på å bygge muskler. Vil du ned i vekt og bygge muskler samtidig så er ikke dette optimalt for man skal gjerne ligge i et lite kalorioverskudd for å bygge optimalt med muskler, men det er ikke derimot sagt at det er umulig. Man må bare ha en god kostholdsplan med riktige næringstoffer 

– Følg et program! Du vil vel bli sterkere, utvikle deg og få resulattene du jobber hardt for? Om man går på trening og gjør litt her og der eller får et nytt program hver uke (noe jeg må si er helt latterlig, men det er jo min mening) så vil du ikke få så mye ut av treningen din som du kunne fått. Tenk litt på det som en oppskrift. Du skal bake brød, men du dropper gjæren fordi du ikke har det og gidder ikke dra i butikken. Du får fortsatt et brød ut av bakingen din, men det blir ikke så bra som det kunne blitt. Hadde det ikke digg å dratt på butikken selvom det tok 15 min ekstra og fått super bra brød? Hihi.. Synes det er en fin sammenlikning 😉


Tights HER! // Jakke HER! // Sneakers URBAN

– Tren riktig! Dette ligger jo under “følg et program” da, men stol på programmet ditt. Ikke stress, men gjennomfør øktene dine effektivt og ikke hvil for lenge mellom settene. Bruk tiden din godt når du er på trening og push deg selv hver økt så lenge humøret og hodet er med deg. For det er selvsagt lov til å ha dårlige dager.

– TTT! Ting tar tid! Vær tålmodig. Ikke tro at om du løper intervaller 5 dager i uken i tillegg til styrketrening at resulatene kommer fortere. Ja, om du legger til noe cardio til styrketreningen for å få litt ekstra kalorier forbrent om du ønsker å stramme opp litt så er ikke det noen krise, men ofte så blir det veldig mye og kroppen rekker ikke restituere, du blir utbrent, lei og kroppen jobber mot deg. Husk! Du hviler deg sterkere. Restitusjon er viktig det også. Det kommer an på hvor intensivt styrkeprogram man har hva man trenger og hvor lang treningserfaring man har, men det er viktig å ikke få dårlig samvittighet for at man har en hviledag eller 2 i uken.

– Bruk treningsdagbok! Loggfør treningen din så du ikke stagnerer. For når du kommer på trening en dag og ikke husker hva du jobbet med sist så kan du risikere og jobbe med samme vek i alt for lang tid og da vil man heller ikke utvikle seg styrkemessig. Det er viktig å tørre å gå litt utenfor komfortsonen og pushe seg selv til å bli sterkere etterhvert som vi venner oss til belastningen vi jobber med. 

Og jeg sier ikke at man ikke får resultater om man får nytt program hver uke eller ikke har noe program, men spørsmålet er vel: Får du resultatene du ønsker? Når vi er så flinke og trener flere ganger i uken så vil vi jo få maks utbytte. Du går jo ikke på jobb hver dag for å få 40% lønn eller leser beinhardt til en prøve for å få en 2´er? Hehe..

Jeg har hatt et lite opphold jobbmessig pga konkurransene i September og personlige årsaker dere vet om siden jeg kom hjem, men nå er jeg i full gang med online coachingen igjen og kan ta inn flere jenter i teamet mitt♥ Alt blir tilrettelagt mht hva slags mål du har med trening og kosthold + hva du har av tid og selvsagt treningserfaring. Jeg lager den beste planen for at DU skal få de beste resultatene uansett om du vil opp/ned i vekt har lang treningserfaring eller nettopp har begynt.

Kostholdsplanene jeg setter opp er med helt vanlig husmannskost + masse gode sunne oppskrifter når søtsuget melder seg. Jeg legger også opp til en spisekveld/cheatday i uken så det skal være levbart 🙂 Alle jentene mine blir så positivt overrasket over hvor mye mat det er på planen, hvor variert det er og ikke minst all den gode maten♥ Er du laktose intollerant eller har gluten allergi blir det selvsagt tatt hensyn til.

Om du er nysgjerrig på hva coachingen min går ut på så send meg en uforpliktende mail på: [email protected] ♥ Du trenger kun skrive “jeg er nysgjerrig” så sender jeg deg info på hvordan det er lagt opp. Helt ufarlig. Og hvis du har noen spørsmål er det bare å fyre løs♥


//Reklame for jobben min som online Coach//

#trening #kosthold #helse #sunn #mat #diett #treningsblogg #blogg #aktiv #tips #oktober
12 kommentarer
    1. Du er sabla god til å forklare ting Christine. Dette var interessant og nyttig. Spørsmål: Finnes det en kalkulator på nettet for å beregne kalorier per dag for en person? 😅

    2. Gode tips! En treningsbok må jeg få meg!
      Jeg har også gjerne lyst på en PT eller coach (det er vell det samme?) , for uansett hvor hardt jeg prøver å trene godt nok etter en plan, så føler jeg at det bare daffer litt. Sikkert fordi jeg ikke er streng med meg selv. Jeg har også litt sånn, Hmm hva skal man kalle det? Mage, valpefett? Og den magen har jeg hatt siden jeg var liten, den har ikke blitt noe særlig større, men heller mindre ettersom jeg haar vokst en del. Når jeg sitter så ser man den dessverre veldig tydelig. Treningsvenninner sier at man må «spise» seg til riktig stram kropp, og at det ikke er en annen løsning for det enn det. Abs trening skal visst være bra for å stramme inn, men jeg vet ikke jeg? Har du noen tips det akkurat det?

    3. Hvordan blir det for oss som liker å trene variert? F.eks de som trener crossfit, følger jo ikke noe bestemt program. De trener ulike økter hver dag.
      Meg f.eks: 1 dag i uka fjelltur, 1 dag i uka cardio, 1 dag i uka gruppetime på gymmet og 1 dag i uka baseøvelser/styrke. Bør jeg bare forholde meg til å kjøre samme program på den ene styrkeøkta da?

    4. Anonym: Jeg legger ikke kun opp treningsplan, men full coachingpakke med treningsprogram som brukes i 12-16 uker, kostholdsplan som brukes til man er fornøyd med fett% for eksempel og oppfølging i 4 uker for å kvalitetsikre resultatene og oppsettet ditt 🙂

      Det koster 4500,- og det er mulig å delbetale 🙂 Hvis man ser pris sammenliknet med en vanlig PT pakke på treningsenter så er dette mye rimeligere og med meg får man full pakke med kostholdet også. Det tilbyes sjeldent andre steder 🙂

    5. Ingrid Kristine: Ja, det er virkelig gull verdt!

      Man trenger ikke nødvendigvis være streng med seg selv, men man må ha den riktige oppskriften 🙂

      Man får ikke synlige magemuskler av å trene mage. Man må trene og spise et kaloriunderskudd. For den eneste måten man får synlige magemuskler på er å gå ned i fett%, men samtidig må man spise nok for å bygge muskler også. Så det er viktig å ha et godt treningsoppsett og kostholdsplan 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg