Proteinrik Frunsj, ja.. Frunsj..

Siden jeg spiser det første måltidet mitt ganske sent så kan jeg vel egentlig begynne å kalle det normale mennesker kaller frokost for frunsj fant jeg og lillesøstra mi Angelica ut i dag.. En blanding av frokost og lunsj. Hehe.. Såeh.. Siden jeg har savnet proteinpannekakene mine på diett så tenkte jeg å kline til å steike opp noen super saftige vanilje proteinpannekaker laget uten proteinpulver med vanlig ingredienser kjøpt på butikken.

For jeg husker hvor irritert jeg ble når jeg var ny i gamet og surfet rundt etter oppskrifter på sunn mat også var det shitloads med fancy-ass ingredienser du måtte dra til månen for å få tak i. Ting som var så sunt og økologisk at selv Blomster Finn ikke kunne grodd det bedre selv på en eng av regnbuer gjødslet med enhjørning bæsj. Bah.. Må ting være så innmari fancy hele tiden? Skjedde med det enkle er ofte det beste? Well.. I like it simple… Oppskrift lenger ned..

Christine´s Sunne Frunsj Pannekaker:

– 1 Egg
– 150 g Yoplait gresk type med vaniljesmak
– 40 g Havremel
– 0,5 dl Styrk melk (eller skummet melk)

– 0,5 ts bakepulver
–  Ønsket mengde vanilje stevia dråper men de kan sløyfes (fåes kjøpt HER!)

Bland alt sammen og la stå i 10-15 minutter så røren får svelle litt, steik i vei og topp med det du føler for. Jeg fikk mange pannekaker på denne røren og det var perfekt mengde for en glupsk jævel som meg. Hihi.. Mens pannekakene hvilte litt lagde jeg toppingen på 2 minutter..

Toppingen min i dag: En god kladd med yoplait vanilje gresk type og 10 g finhakkede mandler, 3 dadler og 5 g gresskarkjerner som jeg har stekt i 1-3 ss sukringold (fåes kjøpt HER!) på medium varme. Dryss litt havsalt over crunchen når blandingen er gylden. Når man bruker sukrin gold så får man karamellisert nøtteblandingen så den blir crunchy og søt og det passer perfekt jeg som er på sukkerrehab etter en ukes fråts etter konkurranse. Dryss litt bringebær “random” rundt på tallerken så det ser ekstra fancy ut og dig in 😉

Et lite tips: Spis disse som dessert på en cheatday så får du faktisk en nyttig mengde næring i tillegg til noe godt. Det er knallgodt å spise sukkerfri vaniljeis fra diplomis med litt nøttecrunch eller sjokoladesaus på toppen. Et litt sunnere alternativ, men fortsatt heeeelt innafor på Lørdagskvelden♥

Dette innlegget ble litt senere enn planlagt fordi jeg tok en tur til veterinæren med Nova for å veie henne og kjøpe noen ting og lille bebis skal få vaksiner på Torsdag. Bedre sent enn aldri… For disse er verdt å teste for det er helt ærlig de beste jeg har laget i min prottispannekake karriere. Hihi..

Enjoy babes♥

#sunn #helse #mat #frokost #lunsj #dessert #kosthold #diett #proteinrik #treningsblogg #blogg #oktober
10 kommentarer

Siste innlegg