Dagens HEFTIGE Bein/Rumpe Økt! Og et sunt søtt snack tips..

Et av de mange målene jeg allerede har satt meg etter NM denne helgen er å bygge mer utholdende, sterkere og større bein/rumpe! Det har jo i utgangspunktet noe som har vært i hovedfokus frem til nå uansett. Men jeg kjenner jeg vil ha bein som ser skikkelig trent ut og nå skal det jobbes hardt mot det målet det kommende året. Det er viktig å sette seg mål. Hehe.. Så i dag dro jeg i gang en beinøkt som var mega pain. Og pain er bra! Pain = GAINS! Så jeg må jo dele denne økten med dere! Endelig var det tid for trening igjen! Første økt etter NM. Det føles ikke ut som jeg har fått trent ordentlig på flere uker og det har jeg jo heller ikke siden jeg var syk som F! Så nå er det nok bortkastet tid. På tide og bygge muskler og utfordre kroppen igjen♥

Fokuset mitt denne økten var på korte pauser og høy intensitet. En høyrepetisjons økt med supersett og det var alt annet enn kult, men ingenting kommer gratis. Men denne økten kan jeg love dere det blir bootygains av da for å si det slik. Jeg er veldig spent på hvordan kroppen blir de kommende dagene for nå har jeg trent anderledes enn vanlig og med det medfølger som regel stølhet. Jeg kjente jeg ble støl mens jeg trente så det var nok en liten wake up call for kroppen. Haha! Våkn opp!!! Bare se på det fjerne sløve trynet under her. Det var midt i økten og allerede da var jeg helt salig..

DAGENS BEIN OG RUMPE ØKT:

♦ Sumo Markløft – 4 x 15 – 60 kg
♦ Supersettes med: Goblet squats m/ hantel i hendene – 4 x 15 – 10 kg

♦ Bakover utfall – 4 x 30 – 20 kg stang på rygg (15 pr bein annenhvert gang i et sett med totalt 30 reps) 
♦ Supersettes med: Side squats m/ strikk – 4 x 20 (10 til høyre og 10 til venstre totalt 20 pr sett)

♦ Hip Thrust – 4 x 25 – 60 kg
♦ Supersettes med: Elevated frog pumps m/ strikk – 4 x 50 (ja, 50 reps pr sett) (Bilde m/ forklaring på øvelse lenger ned)

♦ Bulgarske utfall – 4 x 12 – 10 kg
♦ Supersettes med: Kickback med strikk – 4 x 25 pr bein

→ Husk dette med supersett: Når du gjør hovedøvelsen så er det rett på øvelse nr 2! Null pause. Og hold pausene mellom settene korte også. Det skal ikke være kult, men det er det som funker! Feel the burn 😉

Jeg sier bare holy mother of bootygains!! Holdt på å dævve! Det var et heseblesende bein bonanza uten like og jeg trodde jeg skulle svime av. Haha! Det brant fra livet og ned og her jeg sitter på stolen min nå kjenner jeg at rumpa og beina er helt utmatta. Så da er det bare å få i seg noe næring som gjør at musklene bygger seg opp igjen. Vokser seg store og sterke så man kan tyne de eeeenda litt mer neste økt! Hehe.. Skal ikke være noe komfort her nei. No! Nå bør den ræva gro!

Det er utenfor komfortsonen ting skjer!

Du trenger treningstrikker for å gjennomføre denne økten så effektivt som mulig og hvis du ikke har det ennå så er det en MEGA god investering til treningsbagen din. Du kan selvsagt kjøre kun kroppsvekt men minibands vil gi den en liten ekstra motstand pluss at du får aktivert rumpemusklene på en helt annen måte.

Treningstrikker HER! // Ny superdigg tights HER! 

↓ Elevated Frog Pumps ↓
Denne øvelsen skal du legge deg som om du skal gjøre vanlig glute bridge, men med undersiden av føttene mot hverandre. Hev rumpa, stram magen og dytt strikken fra hverandre med knærne. Stram rumpeballene under hele settet og dytt rumpe/bekken mot taket mens du gjør pumps´ene. Da brenner det noe så sinnsykt etterhvert! Jeg er så konsentrert da! Haha, jeg dør!

Jeg bare ELSKET den nye tightsen min fra Dcore. Fy så digg! Jeg har ikke testa dette merket før så jeg var super spent når jeg bestilte den! Litt sånn bomullsaktig, men mye bedre hold og kjempe høyt liv så den satt super bra, men man kan også brette livet ned. Og det sorte feltet gjør at bein og rumpe ser smashing ut! En ny favoritt! Jeg elsker myke tightser og jeg blir helt solgt når det er et stoff som ikke føles tett og klamt. Denne går jeg god for 110%♥ Du finner link lenger opp! Normal/Stor i størrelsen 🙂 Jeg har XS.

Dagens ettertreningsmåltid ble propud med jordbær også toppet jeg med en nutrilett caramell bar. Jeg synes de er geniale å toppe blant annet propud. Propud er jo veldig mye protein, så ved å tilføye jordbær og en 100 kcal nutrilettbar får jeg litt ekstra karbohydrater som jeg trenger etter trening. Heeeelt innafor for å gi musklene næring! Dessert til lunsj! Eh, jatakk!♥ Jeg føler jeg gir litt ekstra på gymmen å når jeg vet jeg har dette og glede meg til når jeg kommer hjem♥

Nå skal jeg ut i butikken for dagens middag bliiiiiiir.. Wait for iiiiit! LASAGNE!!! Nomnomnom! Gleder meg helt vilt til det ja!♥ Det blir lagt ut video av det ene supersettet på instagram etterpå forresten♥ Kos dere videre i kveld vakringer og takk for at dere titter innom♥

Instagram HER! 
Facebook HER! 
Snapchat: CHRISUNIVERS

Propud HER! // Nutrilett bars får du i alle butikker

//Sponset Innhold//

#trening #fitness #kropp #hverdag #tirsdag #oktober #blogg #sunn #mat #tips
10 kommentarer
    1. Utrolig fin tights! Kommer du til å fortsette å kjøre høyrep og lite vekter på ben eller bytter du mellom lavrep og tunge vekter? Hvordan var makroene dine fordelt under oppkjøringen? Kan du skrive litt om dietten din nå (reverse)? Gleder meg til å følge deg videre!!

    2. Karin: Jeg synes en blanding mellom tunge øvelser lavrep og litt lettere aktiveringsøvelser er optimalt for bygging av muskler. Det har funket kjempe bra for meg. Som for eksempel tung markløft eller tung hip thrust også utfall hørepetisjon eller kickback i kabel. 🙂

    3. Oki, men kjøre du ei heil økt på lav rep og ei heil økt på høgrep? Eller har du ein blanding på samme økt?
      Kor mange øvelser pr økt er optimal?

    4. Karin: Jeg liker å kjøre 2-3 tunge øvelser først også gå på kabeløvelser osv. Typisk økt har 7-8 øvelser 🙂 Men ikke alltid <3

      Veldig forskjellig hva som er best. Det er 100 vis av måter å trene på så man må bare finne ut hva man liger best og hva man selv føler man får resultater av 🙂

    5. Hei Christine! Jeg er så glad over å ha oppdaget bloggen din! Fint å se at de går an å være glad i carbs og donuts selv i fitness-verdenen. Jeg lurer på noe angående bein-/rumpetrening. Jeg har fokus på bein/rumpe for tiden, og vil si at jeg er “stram i fisken” (hehe), men føler at låra har blitt større!! Må jeg ligge på underskudd i kostholdet for å få tynnere bein og få frem enda mer definisjon? Evt. legge inn cardio? Tusen takk for svar

    6. Nina: Heisann 🙂

      Tuuuuusen takk <3 Det er sååå godt å høre! Hihi..

      Men hvis du er flink å trener mye så vil det jo faktisk være muskler som mest sansynlig gjør lårene dine større og de vil du jo ikke fjerne 😀 For husk at mye av rumpetreningen går på bein også. Tynnere bein får du ikke hvis det er muskelmasse, men for å få frem definisjon så må du ha et LITE kaloriunderskudd eller gjøre kardio ja 🙂

    7. Takk for svar på forrige kommentar! Skal begynne å gjøre litt cardio tror jeg, men (ikke overraskende) utsetter jeg det til over jul. Skal teste denne økten neste leg day, men tror jeg justerer rep antallet litt… dette er jo helt sinnsyke tall! Leste for en stund siden at om man går over 25 og til uendeligheten er det dumhet og døden som venter, haha. Dette var nok litt overdrevet, men jeg konsentrerer meg vanligvis om 4-6-8 reps og da blir dette ganske ekstremt. Anyway tusen takk, skal i alle fall prøve suøersettene med de øvelsene i den rekkefølgen (altså det samme med litt lavere reps) 🙂 vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg… Håper du blir frisk asap!:)

    8. Malin: Ja, jeg vil faktisk få inn litt cardio fremover selv, jeg merker at kondisen er sinnsykt dårlig og den trenger absolutt forbedring. Det vil uansett bidra når det kommer til tunge løft å ha en bedre kondis 🙂 Hihi..

      Test den ut og lag din egen vri på den. Supersett er hvertfall utrolig effektiv og man blir virkelig helt kjørt! <3

      Er fortsatt helt kaputt, men håper på å komme meg til i morgen! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg