VI ER ALLE FORSKJELLIGE!

Reklame | www.x-life.no

Mange tror at det bare er  "bestille" en kropp ved bestemme seg for spise sunt og trene p en viss mte. "Jeg vil bygge rumpe, men ha mindre muskler i lrene, miste fett p fremside lr og mage, men ogs bli mer markert i overkroppen og fjerne fettet p ryggen". Og det skal gjerne skje p noen f uker.

STOOOPP! Det gr ikke. Alts, joda.. Det gr, men ikke alt p en gang og akkurat det med hvor fettet forsvinner nr vi gr ned i fett% er umulig si. Det punktslanke ER umulig. Det er det gener, kroppstype og fasong som bestemmer. Et eksempel er meg. Jeg er en preform. Hadde det ikke vrt for at jeg har silikon s hadde jeg sett ut som en pre. Det vil si at jeg lagrer fett p underkroppen, spesielt rumpe og lr. Det vil ogs si at jeg er velsignet med my fair share cellulitter, men det er genetisk og vanskelig gjre noe med.

Eksempel: Det kan vre 2 jenter som har trent like lenge, som spiser relativt likt og trener samme program og pusher seg like hardt som fr 2 forskjellige resultater og bygger 2 forskjellige kropper. Og det er pga genetikken. Kanskje jente nr 1 har bedre anlegg til bygge muskler enn jente 2 og for jente 2 kan det virke som at "alt er s mye enklere for jente 1" og det er jo faktisk det. Det finnes jenter som omtrent bare kan se p et kneby stativ bli "fit", mens andre jenter m jobbe rva av seg med livet som innsats for f resultater med styrketreningen.

Jeg for eksempel bygger veldig tregt biceps og bryst. Der har jeg veldig stor utfordring med min fysikk og jeg er ikke genetisk anlagt til f til s veldig "gratis"i den avdelingen for si det snn. Det samme med fremside lr. Det er dog ikke like tregt der som bryst og biceps. Heldigvis for min del siden jeg nsker bygge massive bein. Hehe.. Men derimot rumpe, hamstrings (bakside lr), skuldre og rygg skjer det ting raskere. Jeg vil ikke si at jeg fr det gratis der heller alts, for jeg legger igjen sjela p trening hver gang, men jeg er genetisk anlagt til bygge disse omrdene raskere. 

Man m spille med de kortene man er utdelt i stedet for ergre seg over noe man ikke kan gjre noe med. Ja, jeg har irritert meg til tider at jeg ikke fr s mye muskler i fremside lr s raskt som jeg gjerne vil, men jeg kan ikke fokusere for mye p det p en negativ mte. Jeg m heller se det positive i det og tenke at jeg faktisk har en kropp som fungerer som jeg kan trene hardt og som er frisk. Jeg m heller snu tankegangen til ville jobbe dobbelt s hardt for oppn akkurat de mlene som er litt hardere. For selvom ting ikke kommer lett s gir man jo ikke opp right? 

Nr det kommer til trening s er det viktig kun konkurrere med seg selv i speilet. Ikke heng deg opp i hvor mye sterkere venninna di er, eller hvor mye mer muskler hun andre jenta p gymmen din har. Du vet ikke hvor mange r hun har trent og genetikken hennes kan vre heeelt anderledes fra din egen. Vi kan ikke sammenlikne oss selv med noen som har trent i 10 r om vi selv har trent i 3. Og alle kropper er forskjellige. Om dere skjnner?

Vi er alle p vr egen reise og s lenge du legger inn arbeidet s kommer resultatene♥ Det er deg mot deg! Drit i resten. Gjr det beste ut av de kortene du har ftt utdelt og KILL IT GIRL!

Puma fra www.x-life.no finner dere HER!

4

Fine bilder :)

Vanessa: :)

Veldig sant! Selv er jeg stinkel-bein og verken lr eller rumpe fr noe mer volum selvom jeg blir sterkere. Gr p gymmet og lfter mer enn de fleste jenter som ser mye mer trent ut men meg, men snn er det bare. Fr heller bare ta det positivt at styrken min kan overraske, selvom jeg ofte synes det er kjipt at ikke resultatene synes litt utenp ogs hehe.

Anonym: I feel ya girl! ;)Men stay strong og vr stolt av deg selv! :D

Skriv en ny kommentar