hits

FRISK SOMMERSALAT

  • 02.05.2018 kl. 12:11

En salat trenger ikke vre kjedelig eller smakls. Her om dagen lagde jeg denne sommersalaten med kyllingfilet, pasta, jordbr og fetaost (8% fett p liten boks, ikke den med olje) og den var bare s fresh og latterlig god. M-m!!! Laget p maks 10 minutter.

Jeg liker ha en salatbase med noe grnt, tomat/paprika og agurk ogs tilsetter jeg alt mulig rart for spice den opp litt. Jeg velger alltid en proteinkilde: kjtt, kylling, laks, egg. Om du er vegeterianer kan du bruke ekstra mye bnner, kikerter, grnne erter, tofu ellerkjtt erstatninger som det har kommet s mange av n. 

I salatene mine liker jeg ha noen energikilder som gjr at det blir ekstra volum og da metter den litt ekstra. Som for eksempel pasta, stpotet/potet terninger, ris, quinoa, couscous, egne krutonger laget av grovt brd (ikke noe mer fancy enn rista brd som jeg skjrer opp) eller brd ved siden av, avokado eller ost. Det kan ogs vre godt toppe med enn ntter eller fr for litt crunch ogs.

Om jeg bruker dressing s liker jeg veldig godt thousand island dressingene med kun 3% fett. De er dds gode og du kan dynke salaten i dressing uten at du gr p noen kalorismell. For vanlige dressinger er BRUTALE p kalorier. 

Anbefaler dere teste ut denne varianten her hvertfall for den var supergod! 

nsker dere en finfin dag!♥

4 Kommentarer

Elvira

04.05.2018 kl. 07:51
Hei!

Lurer p om du spiser kcal dine gjennom dagen, eller om du allerede nr du vkner vet hvor mange kcal du skal spise til hvert mltid - om du tar maten p sparket eller vet hva du skal spise til lunsj feks?

Tenkte ogs komme med et blogginnleggforslag: rutiner fr, under og etter en fitness konkurranse; hvor mye havregrt, hvor mye vann man drikker etc :D
Elvira: Jeg flger fast kalorimengde hver dag ca, men spiser ut ifra det jeg vil ha og tracker gjennom dagen :) Spiser mye strongbody oppskrifter, men ogs p sparket.

Det er s innmari forskjellig hva man gjr p en fitnessoppkjring s det er ingen fasit, men jeg kan dele personlige erfaringer :)

Lisa

06.05.2018 kl. 11:52
DIGG! skal definitivt prves ut!
Lisa: Veldig veldig godt!

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til bde trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Hsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig p kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt p christine@strongbody.no s sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no