hits

Rumpe burnout!

  • 07.12.2017 kl. 17:16

//Sponset Innhold//

Ooooh, i dag er det bakside lår og rumpe som skal trenes og en øvelse jeg har i programmet mitt er "cable squats" eller "kabel knebøy" om du foretrekker det ;) Når jeg trener bein har jeg som regel 2 større hovedøvelser jeg kjører tungt også 2-3 isolerte øvelser som jeg liker å ha høyere repetisjoner på + gjerne 1-2 burnout øvelser for å tyne siste energi ut av muskulaturen. Burnout = 3 x maks antall repetisjoner for eksempel. Da kjører man på til tårene kommer i øya og beina svikter. Hehe..

Cable squats kan brukes både som avsluttende øvelse eller om du vil ha en øvelse etter å ha kjørt tung knebøy og rumensk markløft for eksempel. Det er viktig å sette sammen et program på riktig måte og en cable squats ville jeg ikke valgt som en "hovedøvelse", men heller en øvelse å å gjøre midt i eller på slutten av økten. 

Teknikk:

- Velg en ganske tung belastning for du skal i utgangspunktet kunne lene deg bakover uten å falle pga motvekten i kabelen. 
- Beinstilling litt bredere enn hoftene med tær pekende utover og legg trykket i hælene.
- Stram kjernen mens du setter deg ned på huk.
- Press knærne utover på vei ned og opp. 
- La kroppen gå i en rett linje på vei ned og opp og ikke bøy deg for mye fremover.

Jeg kjører 15 repetisjoner og 5 sett når jeg gjør denne, men 3 x 12-15 er absolutt innafor. Det kommer litt ann på hvordan program dere har og hvor mye dere har trent beina fra før den økten, men den er absolutt verdt å ha i programmet.

Happy humpday babes! Test denne øvelsen and feel the bootyburn ;) Nå skal jeg hoppe i treningstøyet og komme meg på trening. Etter det er  det første kveld med grunnkurs hos Oslo Hundeskole. For nå er vi jo ferdige med valpekurset og siden bebis er så flink så kan vi ikke gi oss nå. Det er sinnsykt gøy og jeg gleder meg til hver gang. 

Nyt kvelden alle sammen♥ Stort smask!!

Tights HER! // Genser HER! // Caps BIKBOK // Sneakers - fra x-life.no (utsolgt)

//Sponset Innhold//

3 Kommentarer

Ini

08.12.2017 kl. 17:54
Når jeg går ned i fettprosent er det først og fremst overkroppen det tar, og det vil jeg helst unngå da jeg har lite å gå på der! Kragebein og brystbein blir fort fremtredende..

fikk høre at det kan være lurt å trene 15-20 min med cardio etter strykeøkt - hva tenker du om det? Har du noen tips?
Ini: Vi kan ikke kontrollere hvor vi mister fett fra først. Og selvom du kjører fettforbrennende kardio etter styrke vil kaloriunderskuddet bestemme om du går ned i fett% og det vil fortsatt forsvinne fra samme sted. "problemområdene" våre er ofte der det slipper sist desverre.

R

10.12.2017 kl. 17:51
Elsker kabel squats. Eneste squatsene jeg kan gjøre, da jeg sliter med korsryggen. Disse kjennes ikke i korsryggen at all :)

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig på kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no