Rumpe burnout!

//Sponset Innhold//

Ooooh, i dag er det bakside lr og rumpe som skal trenes og en velse jeg har i programmet mitt er "cable squats" eller "kabel kneby" om du foretrekker det ;) Nr jeg trener bein har jeg som regel 2 strre hovedvelser jeg kjrer tungt ogs 2-3 isolerte velser som jeg liker ha hyere repetisjoner p + gjerne 1-2 burnout velser for tyne siste energi ut av muskulaturen. Burnout = 3 x maks antall repetisjoner for eksempel. Da kjrer man p til trene kommer i ya og beina svikter. Hehe..

Cable squats kan brukes bde som avsluttende velse eller om du vil ha en velse etter ha kjrt tung kneby og rumensk marklft for eksempel. Det er viktig sette sammen et program p riktig mte og en cable squats ville jeg ikke valgt som en "hovedvelse", men heller en velse gjre midt i eller p slutten av kten. 

Teknikk:

- Velg en ganske tung belastning for du skal i utgangspunktet kunne lene deg bakover uten falle pga motvekten i kabelen. 
- Beinstilling litt bredere enn hoftene med tr pekende utover og legg trykket i hlene.
- Stram kjernen mens du setter deg ned p huk.
- Press knrne utover p vei ned og opp. 
- La kroppen g i en rett linje p vei ned og opp og ikke by deg for mye fremover.

Jeg kjrer 15 repetisjoner og 5 sett nr jeg gjr denne, men 3 x 12-15 er absolutt innafor. Det kommer litt ann p hvordan program dere har og hvor mye dere har trent beina fra fr den kten, men den er absolutt verdt ha i programmet.

Happy humpday babes! Test denne velsen and feel the bootyburn ;) N skal jeg hoppe i treningstyet og komme meg p trening. Etter det er  det frste kveld med grunnkurs hos Oslo Hundeskole. For n er vi jo ferdige med valpekurset og siden bebis er s flink s kan vi ikke gi oss n. Det er sinnsykt gy og jeg gleder meg til hver gang. 

Nyt kvelden alle sammen♥ Stort smask!!

Tights HER! // Genser HER! // Caps BIKBOK // Sneakers - fra x-life.no (utsolgt)

//Sponset Innhold//

3

Nr jeg gr ned i fettprosent er det frst og fremst overkroppen det tar, og det vil jeg helst unng da jeg har lite g p der! Kragebein og brystbein blir fort fremtredende..

fikk hre at det kan vre lurt trene 15-20 min med cardio etter strykekt - hva tenker du om det? Har du noen tips?

Ini: Vi kan ikke kontrollere hvor vi mister fett fra frst. Og selvom du kjrer fettforbrennende kardio etter styrke vil kaloriunderskuddet bestemme om du gr ned i fett% og det vil fortsatt forsvinne fra samme sted. "problemomrdene" vre er ofte der det slipper sist desverre.

Elsker kabel squats. Eneste squatsene jeg kan gjre, da jeg sliter med korsryggen. Disse kjennes ikke i korsryggen at all :)

Skriv en ny kommentar