Perfekt snack før trening!

  • 13.09.2017 kl. 12:48

Et rask og godt snack måltid dere burde teste før en treningsøkt er disse riskakene med mager smøreost og løvtynn hamburgerrygg på toppen! Det er så sinnsykt godt og akkurat det man trenger for en liten boost energimessig før trening. Jeg er ikke avhengig av noe pre workout måltid egentlig, men nå på diett kjenner jeg at det er digg å ha noe i magen før trening. Eller hvis man har hatt en lang dag og det går lenge mellom måltidene med tanke på når jeg skal trene. 

Jeg har fått et helt sjukt oppheng på riskakene fra friggs, spesielt de med chiafrø og havsalt. har dere smakt de? Jeg har smakt alle, men chia og havsalt er favoritten. Det var 2 hele sånne pakker som røyk med når jeg cheat´a på dietten i forrige uke for å si det sånn. Og det kan hende det røyk med 1-2 utenfor planen i går også gitt! #SorryNotSorryTho ♥ Det smaker popcorn! Hihi.. 

Et tips til dere som synes brødskiver er kjipt uten smør, men vil spise sunnere og litt mindre kalorier er å teste mager smøreost fra kavli. Det er kjempelite kalorier i og den smaken som heter naturell funker som F for meg som en god erstattning til smør. Den smaken med bacon og skinke er også insane gode på alt av brødmat.

For jeg synes smør er tomme kalorier jeg får veldig lite glede av for å si det mildt. Ja, en ting er å julegrøten og når man skal steike en god biff, men smør på brødskiva er waste of kalorier i mine øyne, da kan jeg heller spise mer frukt, mer brød, mer pålegg og what not for samme mengde kalorier. Men that´s me. Jeg har ikke spist smør på skiva på sikkert 2-3 år. Haha.. Og nei, smør er ikke farlig, men det handler om å ta "smartere og sunnere" valg i hverdagen. For smør i ukontrollerte mengder er ikke optimalt..

X: Spiser dere før dere trener? What do you eat? Tips taes imot! ♥

4 Kommentarer

Ingeborg Sofie

13.09.2017 kl. 16:25
Hei Christine 😀 dette er tips til noe helt annet og det kan hende du allerede har gjort det altså. Bare ser Nova klør i tennene på den ene snæpp-videoen din 🤣 Tipset er å gi henne tyggebein men regner egentlig med at du allerede vet om det 😉 det sparer deg ihvertfall for skarpe valpetenner på både deg selv og møbler 🤤
Ingeborg Sofie: Har et tonn med bein, leker og tyggeting. Hun har blitt mye flinkere nå <3 For hver gang hun prøver å bite på noe erstatter jeg det med leker ;)

Lisa

14.09.2017 kl. 09:17
Takk for tips! Jeg har dessverre begynt med en del smør på brødskiva, knekkis eller riskaker. Det nye smøret, Olivero, smaker jo diiggg.... Skal prøve magerost som erstatning jeg og! Håper det funker <3

Haha!! VET de smaker popcorn!! Jeg har sånn popcornkrydder (cheddar og butter) syk digg som "pålegg" til riskakene hahah

Det er litt forskjellig hva jeg spiser før jeg trener.. Men når jeg skal trene i ettermiddag tenker jeg å ta noen knekkiser med en boks makrell i tomat <3 eller pølse i brød hahah!! men hadde det i går, og det vaaar så digg! Ellers spiser jeg knikkis/brødskive med ost og skine, omelett, youghurt eller havregraut føre trening. Blir alltid så tung/stappa etter havregraut, så synes det er kanskje beste etter trening <3 eller til kvelden mihihi :)
Lisa: Åh, jeg er så lei meg for sent svar! Oh!! Popkorn krydder skal jeg lett sjekke ut <3 Hihi.. hørtes ut som noe for meg :D

Og smør eeeer jo drit godt! Men tenker litt sånn innimellom hvertfall:)

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig på kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits