Trening - Favorittøvelser..

  • 12.09.2017 kl. 12:47

Siden jeg startet å trene for litt over 2 år siden så har jeg hatt mine favoritt øvelser og jeg får stadig vekk spørsmål om "hva er din favorittøvelse for.." Favorittene kommer og går og noen ganger føles det som jeg finner opp kruttet når jeg tester nye ting og plutselig blir gamle favoritter byttet ut med nye. Jeg tror at nøkkelen til å ha det gøy på trening er å forske litt, teste litt og gjøre ting litt utenom programmet også. Og hvis man er lei så gjør noe som er gøy da vel, ikke hat deg gjennom en økt om du har en dårlig dag. Gjør noe som gir deg glede og noe du liker!

Jeg har alltid et fast treningsprogram jeg følger hver uke, i flere uker og kanskje måneder for det er VELDIG viktig for progresjon og utvikling av muskler og resultater. Men jeg liker å eksperimentere litt i tillegg til programmet. Så alltid når jeg har trent dagens økt så tester ut litt ting jeg har sett på nett, ideer jeg har om øvelser som kan være gode i håp om å finne nye øvelser som treffer godt akkurat der jeg vil. Og jeg ELSKER å forske på rævtrening. Hihi.. Booty til folket!

MINE FAVORITTØVELSER ER: 

Fremside lår: Beinpress med smal beinstilling.

Bakside lår: Rumensk markløft med stang

Rumpe: Hip thrust/bootybuilder eeeeller kickback i kabel på benk faktisk.. Klarte ikke velge mellom disse 2;)

Mage: Kabel crunch

Rygg: Nedtrekk og Stående roing med stang

Skuldre: Arnold press

Biceps: Kabelcurls

Tricps: Tricep pushdown

Repetisjonsmessig så trener jeg 8-12 reps på tyngre øvelser og kabelvarianter 12-15 reps. Strikkøvelser for rumpe kjører jeg som regel 10-20 reps alt ettersom hvilke kombinasjoner det er og hva formålet er. Og hvis du vil prøve deg på en fullkroppsøkt har du en her for disse øvelsene sammen kan du trene som 1 økt.

Og husk at det trenger ikke være så fancy eller komplisert. Det enkle ER ofte et beste. For å bygge muskler og forme kroppen så tren tung styrketrening og spis NOK, så får du resultater♥ Og husk! Tålmodighet er en dyd. Rom ble ikke bygget på en dag. Så lenge du pusher deg selv på trening og har fokus på progresjon samt et sunt kosthold så kommer resultatene♥

Kos deg på trening og nyt prosessen med å bli sterkere på vei til målet ditt hvahenn det er♥ Forelsk deg i din egen reise mot en råere utgave av deg selv! 

10 Kommentarer

Celine Gahr

12.09.2017 kl. 15:51
Hvilken tights er det du har på deg der?
Celine Gahr: Det er reebok lux fra x-life.no <3

Marieanne

12.09.2017 kl. 18:05
Åååå Gud :O! Kunne sååå ønske jeg hadde like flott og vakker og ikke minst deilig kropp som deg <3
Marieanne: Aww!! Du da! <3 Du er vakker du også!!

13.09.2017 kl. 04:53
Så du skulle legge ut et innlegg om hva du kjøpte til Nova, når kommer det ut? :-)
Anonym: Ute <3 ;)

13.09.2017 kl. 15:57
Elsker bloggen din! Og alle tips du kommer med! Er veldig nyttig!

Men lurte på om du hadde noen gode tips til å få fine bilder på gymmen? Får aldri rompa eller ryggen til å se flatterende ut🤔
Anonym: Tusen takk! :D

Du må ha selvutløser på kamera og øve på fine vinkler og poseringer. Det er en kunst i seg selv ;) Hihi..

Lisa

14.09.2017 kl. 09:25
Kjenner jeg får lyst tli å trene styrke nåå <3 du inspirerer og motiverer, thankuu babe :*
Lisa: <3 Du er så søt!!

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig på kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits