Booty Lrdag - Denne brenner!!

  • 09.09.2017 kl. 11:32

//Sponset innhold//

Nr jeg trener rumpe s har jeg etter mange forsk og prving og feiling funnet en rask oppvarming som fungerer sinnsykt bra nr det kommer til aktivere rumpemuskelen litt fr man starter med tung styrketrening. Grunnen til at jeg varmer opp er for sette i gang musklene slik at de er varme og jeg har opparbeidet en god kontakt og det er alpha omega for si det mildt. For hva er poenget med trene masse rumpe om det er bakside lr eller korsygg som str for arbeidet. 

Denne sekvensen her er effektiv og enkel uansett hvilket niv du er p. Jeg bruker en ekstra lett strikk (gul) eller lett (rosa). For husk at her er det ikke tyngden p strikken som gjelder. Her er det kontrollerte bevegelser og bruk av riktige muskler. 

Still deg inntil noe slik at du har noe sttte den mot og press strikken ut til siden for s tilbake i startposisjon ogs bakover og tilbake til start igjen. (dette er 1 repetisjon) s vi "supersetter" denne litt ved kjre annenhver rep med velsene "hip abduction" og "kick back" . Og jeg synes dette er den perfekte kombinasjonen kjre FR andre rumpevelser og den treffer hele rumpa.

Gjr 2-3 sett med 20-30 repetisjoner pr bein totalt.

Tips til bedre kontakt:

- Srg for at du presser bekken/hofteparti frem med det beinet du hviler p s du strammer rumpa mens du gjr bevegelsene med det andre beinet. Ikke ha for svai rygg, men stram kjernen og tenk at nederste del av ribbein skal presses inn i magen. Tenk rett og slett som om det er en magnet mellom ribbein og hofte/bekken. 

- Ikke slipp opp! Hold muskelspenn i rumpa gjennom hele velsen og ikke hvil fr alle repetisjonene er ferdig. Feel the burn! ;) 

- Led bevegelsen ved presse med hlen dit du skal bevege benet. Det er ikke sikkert dette funker for deg for vi er alle forskjellige med forskjellig anatomi, s selvom noe er superbra for noen er det ikke noen fasiter p teknikk. Ja, det er guidelines, men vi m alle tilpasse litt til oss selv. 

S n er det bare hoppe i tightsene babes og get that booty pumpin! Hihi.. Ha en nydelig Lrdag og takk for at du tittet innom♥

Strikker HER! // Tights HER! // Sportsbh HER! // Sneakers URBAN


//Sponset Innhold//

2 Kommentarer

Lisa

09.09.2017 kl. 13:25
Takk for tips, babe <3 skal prves!!

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til bde trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Hsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig p kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt p christine@strongbody.no s sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits