Booty Lørdag - Denne brenner!!

  • 09.09.2017 kl. 11:32

//Sponset innhold//

Når jeg trener rumpe så har jeg etter mange forsøk og prøving og feiling funnet en rask oppvarming som fungerer sinnsykt bra når det kommer til å aktivere rumpemuskelen litt før man starter med tung styrketrening. Grunnen til at jeg varmer opp er for å sette i gang musklene slik at de er varme og jeg har opparbeidet en god kontakt og det er alpha omega for å si det mildt. For hva er poenget med å trene masse rumpe om det er bakside lår eller korsygg som står for arbeidet. 

Denne sekvensen her er effektiv og enkel uansett hvilket nivå du er på. Jeg bruker en ekstra lett strikk (gul) eller lett (rosa). For husk at her er det ikke tyngden på strikken som gjelder. Her er det kontrollerte bevegelser og bruk av riktige muskler. 

Still deg inntil noe slik at du har noe å støtte den mot og press strikken ut til siden for så tilbake i startposisjon også bakover og tilbake til start igjen. (dette er 1 repetisjon) så vi "supersetter" denne litt ved å kjøre annenhver rep med øvelsene "hip abduction" og "kick back" . Og jeg synes dette er den perfekte kombinasjonen å kjøre FØR andre rumpeøvelser og den treffer hele rumpa.

Gjør 2-3 sett med 20-30 repetisjoner pr bein totalt.

Tips til bedre kontakt:

- Sørg for at du presser bekken/hofteparti frem med det beinet du hviler på så du strammer rumpa mens du gjør bevegelsene med det andre beinet. Ikke ha for svai rygg, men stram kjernen og tenk at nederste del av ribbein skal presses inn i magen. Tenk rett og slett som om det er en magnet mellom ribbein og hofte/bekken. 

- Ikke slipp opp! Hold muskelspenn i rumpa gjennom hele øvelsen og ikke hvil før alle repetisjonene er ferdig. Feel the burn! ;) 

- Led bevegelsen ved å presse med hælen dit du skal bevege benet. Det er ikke sikkert dette funker for deg for vi er alle forskjellige med forskjellig anatomi, så selvom noe er superbra for noen er det ikke noen fasiter på teknikk. Ja, det er guidelines, men vi må alle tilpasse litt til oss selv. 

Så nå er det bare å hoppe i tightsene babes og get that booty pumpin´! Hihi.. Ha en nydelig Lørdag og takk for at du tittet innom♥

Strikker HER! // Tights HER! // Sportsbh HER! // Sneakers URBAN


//Sponset Innhold//

2 Kommentarer

Lisa

09.09.2017 kl. 13:25
Takk for tips, babe <3 skal prøves!!

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig på kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits