Idiotisk støl - Beinøkt!

  • 05.09.2017 kl. 13:03

En liten ab check etter gårsdagens bein/rumpeøkt for å se an situasjonen etter Ben & Jerry´s på Søndag kveld og cheatbonanza etter Sandefjord Open. Hehe.. Et stk happy Christine når formen var innafor. For ja, man får litt sånn. "Ups, skulle kanskje ikkespist aaaalt det der" feeling ja. Hvertfall med 2 uker til NM, men.. Jeg elsker mat og kos og jeg hadde så fortjent det. Jeg trener hardt for å kunne spise digg mat rett og slett! Det er min circle of life.. #FitnessPumba

Å går trente jeg med Lena på 24 Fitness i Karl Johan. Økten var kjempe bra og det var bakside lår og rumpe som stod i fokus og jeg er helt idiotisk støl i dag! Ah.. Treningsglede!! 

Gårsdagens økt så slik ut: 

- Bakover utfall - 3 x 10 - 40 kg
- Good Mornings - 3 x 10 - 37,5 kg
- Rumensk markløft - 3 x 12 - 60 kg
- Omvendt hacksquat med rette bein - 3 x 10 - 15 kg vektskive lastet på
- Etbeins leg curl - 3 x 10 - 5 kg vekskive pr bein

Noen ganger er det ikke mer som skal til. Husk at det er ikke om å gjøre å ha flest øvelser i løpet av en økt, det handler om å velge en god og riktig sammensettning mht det som er ditt mål med økten. Kvalitet fremfor kvantitet gjelder også på trening og en muskelgruppe "tåler" kun å få en viss mengde med juling før den ikke jobber optimalt lenger så denne økten med fokus bakside lår var PERFEKT! 

Fikk også testet noen nye øvelser i går som omvendt hacksquat. Den var litt weird og man føler seg litt utsatt til når man klyver inn i den og beveger seg sånn, men hva gjør man ikke for å trene dissa beina da! Hehe.. Og jeg eeelska etbeins legcurl apparatet for DET reiv heftig akkurat der det skulle. Så hvis dere noen gang ser det. Try it! Man kan gjøre det i kabelapparat også ;)

I dag er det overkropp på menyen og jeg møter Lena på 24 fitness litt senere i dag. Jeg MÅ også få inn litt cardio da det ikke skjedde i går pga mandag = mye jobb. Så jeg hadde bestemt meg for å gå morgen + kvelds powerwalk i dag, men med øsepøse regn så har jeg faktisk ikke gått noen morgencardio altså. Det skal sies.

Det er en god blanding av latskap + frykten for å bli syk nå som imunforsvaret ikke akkurat er på topp. Spørs om jeg ikke må på møllejakt etterpå. Haha! Bah..mølla ass..Max hat, men det må til ;) Jeg har to beinøkter igjen denne uken og dag 2 på onsdag er det fokus på fremside lår og dag 3 på fredag (eller lørdag) er det fokus på my fave → rumpa♥

X: Hva er deres favorittøvelse for bein? ♥ Sharing is caring ♥

Ha en super dag alle sammen!! Puss puss fra meg♥

16 Kommentarer

Andrea

05.09.2017 kl. 16:46
Gratulerer med 3.plassen! Var det deilig med en cheatday? :P Klem:)
Andrea: Takk! Ah.. du aaaaner ikke!!!! :D

Lene M

05.09.2017 kl. 17:18
Du ser fab ut!😄💪🏼 Selv om hendene fine så litt skumle ut på første bildene 😅😅
Lene M: Ser helt jævli ut rett og slett! Haha.. hekseklør!

Astrid

05.09.2017 kl. 17:22
Masse lykke til de ti siste ukene før NM!

Hvordan er antallet som stiller på NM i forhold til i Sandefjord? :)
Astrid: Tusen tusen takk <3 Tror vi var 15-16 stk i klassen min :) aner ikke hvordan nm er. Det er forskjellig hver sessong :)

Amalie

05.09.2017 kl. 21:57
Hvor er tighsten fra? :)
Amalie: Det er reebok fra x-life.no <3

Lisa

05.09.2017 kl. 22:18
Høres ut som en bra økt💪😍 bulgarsk utfall, utfall bakover, fremover, til siden og bakover med kryss lissom er favs på bein hos meg😃 håper du deler rumpeøvelsene 😏😍
Lisa: Uuuuh! Bulgarsk ja.. bah!! Maks hat men fy så effektiv! <3

Julie

05.09.2017 kl. 23:33
hei, vurderer strongbody om en mnd tid, har maila deg før men du husker sikkert ikke pga det var flere mnd siden, nå står jeg mellom deg og line, deg pga jeg har følgt deg på instagram og blir utrolig inspirert, om jeg velger deg så føler jeg at jeg "kjenner" deg allerede, men line virker så utrolig flink også + at hun har litt mer erfaring

Du har jo hatt henne som coach og fått helt syk progressjon, jeg har allerede god erfaring med styrketreningen osv, men føler at jeg har lyst til å teste strongbody da, blir så utrolig kjapt matlei, tenker å bulke en stund framover, har allerede en coach nå men føler at det blir så mye kylling/søtpotet/ris haha

ok, lang melding men håper på litt mer utfyllende tips.
Julie: Jo, jeg husker absolutt det :)

Du har jo brukt lang tid på å bestemme deg, så gå for magefølelsen du <3 Og det er ikke uten grunn at jeg blir kalt mini Line. Dama har lært meg opp og vi er veldig like ;)

Anne

08.09.2017 kl. 05:27
Heavy hipthrusts!!! 🍑🔥🔥 Får så sinnsykt god kontakt med assen MEN har problemer med flankesmerter om jeg kjører fór heavy... er forvirra ang hva jeg gjør galt og har prøvd å justere på formen men likevel!! Det er så utrolig kjipt!! For det er bare den beste øvelsen jeg vet om!!! 😣😞
Anne: Gå på youtube og søk op "how to hip thrust" med bret contreras. Der er alt du må vite <3 Håper det blir bedre!:D

Anniken M

10.09.2017 kl. 14:55
Pleier å kjøre gående utfall med vekter for ben og rumpe. Har ikke prøvd baklengs utfall, så det må testes! 😊💪🏻
Anniken M: You needs to try ;) Hihi..

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig på kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits