Vær en ulv, ikke en sau!

  • 31.07.2017 kl. 11:41

//Sponset Innhold//

Når mange spør meg hvor jeg får all motivasjonen min ifra så er det ikke hver dag jeg er like motivert og det en haug av dager jeg har lyst til å bare gi totalt faen og ligge på sofaen og spise ben&jerry´s. Det er ikke slik at hver person blir født med en mengde motivasjon og passion og noen får mer enn andre. Man må sparke seg sjæl i ræva ekstra hardt noen ganger for å get shit done. For til ende og sist så er det ingen andre som bestemmer hvordan våre liv blir enn oss selv. VI har kontroll over VÅR egen skjebne og våre actions eller mangel på actions blir et resultat av hvor vi ender opp. Jeg ble ikke den utgaven av meg selv som jeg er nå over natta. Det har tatt tid, oppturer og nedturer, breakdowns, mestringsfølelser, stolthet, progresjon OG regresjon som er det motsatte, men det som har holdt meg gående er den drømmen om å nå et mål og flere delmål på veien.

Det er ikke enkelt, men det viktigste av alt. BESTEM DEG! Bestem deg for at NÅ (ikke i morgen, ikke på mandag eller etter ferien) er det tid for endring. For som jeg skrev i dette innlegget så vet ikke kroppen din hvilken dag det er. Og ikke la andre definere hva som er lykke for deg. Finn din indre glede og tør å gjør ting som gjør akkurat DEG lykkelig. Om det er å strikke eller trene så er det et fett så lenge du har det bra♥

Jeg vet ikke med dere? Men for å få ting gjort må jeg ha en plan. Uten en plan er jeg fucked! Det er ikke alltid den planen er skrevet ned på papir eller i stein, men jeg må ha en plan i hodet og vite hva jeg skal og hva som skjer. Så når jeg våkner på Mandagene så liker jeg å visualisere og se for meg den kommende uken også legger jeg opp en slagplan på det hele. Jeg har jo treningsprogrammet mitt som jeg følger og det er 5 styrkeøkter i uken så det er jo good. Uten en treningsplan er jeg også fucked. Da går jeg bare å surrer litt meningsløst på trening og gjør litt her og der. Og det gir ikke resultater for å si det sånn. Hehe..

TIPS FOR Å KOMME I GANG:

- Ha en plan og sett deg realistiske mål! Hehe.. Really? ;) Ja, ha for eksempel en treningsplan som passer til deg, dine mål og din kapasitet! Ikke tving deg selv gjennom 5-6 økter i uken om du ikke har tid og bare hater. Det du får til er mer enn bra nok og vil gi deg mestringsfølelse, så start med en realistisk mengde du klarer å gjennomføre♥ Gi deg selv kred for innsatsen du gjør. Vær stolt av deg selv!

- Skriv ned alt du vil ha gjort i løpet av en dag eller uke og sorter etter prioriteringer. Og prioriter DEGSELV også, mange glemmer seg selv i en hektisk hverdag.

- Stå opp tidligere! Utnytt tiden din. Du venner deg raskt til deg og jeg har ikke vært så fornøyd på lenge som nå når jeg står opp tidlig og får mer ut av dagen min. Og det kommer fra tidenes drøyeste B-menneske! Hehe.. Kan jeg, kan du!

- Gjør klar treningsbagen din og lag avtaler med deg selv på når du skal trene. Eller med en gymbuddy♥

- Ta et overblikk i kjøleskapet ditt hver Søndag og skriv en liste over ting du mangler så du har handlelista klar til Mandag. Planlegg hva du skal spise og lag med deg lunsj på jobb, det er mye enklere å spise sunt når du gjør det og kan unngå spontane usunne valg i lunsjen din fordi du dævver av sult og vil ha noe raskt. Og da skal det gjerne være søtt også. Trust me, i know!

- Bestem deg og take action! Det du tenker på at du vil ha gjort. GJØR DET! Ikke tenk, bare gjør det. Til slutt blir de endringene du har gjort til rutiner og ting går på autopilot. Da blir det en naturlig del av din hverdag på vei mot dine delmål og mål♥ 

- Vær fryktløs og tør å satse! Tør å ta litt sinnsyke avgjørelser og følg drømmene dine uansett hva det er♥ Og det trenger ikke være at du skal stille i fitness, bli treningsnarkoman eller hoppe i fallskjerm. For noen kan det være "ekstremt" å bytte jobb for eksempel. Mange har en jobb de ikke trives med, men er redde for å si opp. Men hvis det gjør det ulykkelig så tør å gjøre endringer. Ikke vær et sted bare fordi det er "trygt". Ut av komfortsonen og følg magefølelsen selvom den er litt ubestemmlig noen ganger♥ Sofaen er trygg, men er ikke den ganske kjedelig i lengden å a?

- Ikke la andres tvil og meninger om dine valg gå for mye inn på deg. Om vi skulle latt andres tanker om hva vi driver med påvirke oss for mye hadde vi vært kjipe A4 mennesker hele gjengen uten personlighet. Som en saueflokk.. Nei.. "A wolf does not loose sleep over the opinions of sheep" ← This i like!! 


 


 

Jeg vet ikke med dere, men jeg er klar for å sette i gang denne Mandagen hvertfall! Jeg har en del jobb jeg må gjennom før jeg kommer meg på trening også blir det kyllingsalat når jeg kommer hjem også må jeg ut å gå en times tur. Jeg tenkte å gjøre litt poseringstrening i kveld også, for det er bare vanvittig viktig fremover. Man blir ikke god på noe med mindre man gjør det mye. Hehe.. Det gjelder alt! 

X: Har dere noen planer for dagen? Klare for ny uke?! :D

Tights HER!  // Sports Bh HER!  // Sneakers Utsolgt  // Genser BikBok

//Sponset Innhold//

4 Kommentarer

Caritha

31.07.2017 kl. 13:21
Flott innlegg! Helt enig i det du skriver. Jeg har alltid en ukeplan for antall treningsøkter, og det gjør det lett å holde rutiner. Har luket blomsterbed i 4 timer og klippet under gjerdet vårt 1 time i dag :)
Caritha: Så glad du likte det frøken <3 Så flink du var!! :D Det handler bare om å sette i gang ;)

Natalie

31.07.2017 kl. 22:19
Hærlig! Jeg har selv trent i mange år, og har helddigvis sjelden problem med motivasjon på den fronten. Til høsten skal jeg begynne å studere, og kommer til å møte en del utfordringer mtp tid og prioriteringer. Er veldig bortskjemt med å ha god tid til å trene, og ofte når jeg vil i perioder med mindre jobbing. Men snart starter en ny hverdag, der jeg som B-menneske, gjerne må stå opp kl.6 for å få trene før forelesning, ellers vet jeg med meg selv at jeg ikke klarer å fokusere på studier resten av dagen. I tillegg vil jeg prøve å jobbe så mye så mulig, da jeg velger å bruke en del peng på mat :p Poenget mitt er vel at du er en ekstra motivasjon, som beviser at ting lar seg gjøre så lenge du har en plan! Ønsker deg masse lykke til i oppkjøringen, dette nailer du!
Natalie: Det blir nok litt av en omveltning for deg, men det er som du sier! Du må bare være floink til å være rutinert :) Jeg har all tro på at du får det til ;)

Og tusen tusen takk for fine ord kjære deg <3 Setter SÅ stor pris på fine kommentarer!! :))

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg - Online Coach og PT

Online PT og Coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente som fikk 4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Nysgjerrig på kostholdsplan og treningsprogram? Ta kontakt på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan coachingen min er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits