Trening - Skulderøvelse som river!

  • 16.05.2017 kl. 15:49

Det var så digg å få dagens overkroppsøkt unnagjort tidlig i dag! Woh! Jeg er jo tidenes B-menneske og det er sjeldent jeg kommer meg på trening noe særlig tidligere enn 14 tiden ish. Det er fordi jeg surrer så mye hjemme før jeg kommer ordentlig i gang. Jobber litt, spiser, surrer, jobber mer osv. Men i dag så fikk jeg melding av Ida i halv 9 tiden og hun lurte på om jeg var up for trening. Og hjernen min sa "nah.. tar det seinere" fordi jeg tror seriøst ikke hjernen min er på plass før etter klokken 12:00 på formiddagen, men så tenkte jeg at det bare er greit å bli ferdig med det også siden det er 17 Mai i morgen og ting som skal ordnes. Så jaggu ble det ikke opp og ut på frøkna! Og det var en sinnsykt god økt med benkpress på 40 kg og militærpress på 30 kg. Super fornøyd for DET er fremgang. Jeg kjørte jo 40 kg benk for en stund siden, men så har jeg ikke trent særlig mye benkpress siden det og styrke er ferskvare så man må opprettholde det man jobber for. Men 40 kg gikk og det var jeg så glad for. Man må ALLTID være sulten på fremgang, ellers så kommer man ingen vei. Det er svært lite som skjer i komfortsonen og man må pushe seg hver økt og ikke være redd for å legge på litt tyngre. Det værste som kan skje er at man må ta vektene av igjen, men det er mer vondt for egoet enn noe annet så det overlever man ;) For hva om du klarer det da? Hehe.. Jeg trodde ikke jeg skulle klare 30 kg militærpress i dag for det er en tung øvelse, men når jeg løftet den av kjentes det lett ut! Så noen ganger får man positive overraskelser å♥

Jeg må bare dele den siste øvelsen jeg kjørte i dag! Landminepress. Den er supergod å avslutte overkroppsøkten med for her jobber alt, men den tar  ekstra godt på skuldre og bryst. Jeg kjørte både enarms og med begge armer (film kommer på instagram senere) Og det er bare å pushe på til du ikke klarer mer helt på slutten av økten ;) Feel the burn! 

Resten av dagen skal brukes på å ordne i stand til i morgen. Det må ryddes litt, jeg må finne ut hva jeg skal ha på meg. For en gangs skyld har jeg ikke kjøpt meg noe nytt bare fordi det er så tullete å stresse ut å svi av masse penger på noe jeg sikkert bruker 1 gang når kleskapet mitt flyter over av klær som nesten ikke er brukt. #FornuftigPoints ! Og jeg må lage pavlova bunn. M-m! Blir ikke sukkerfri den for å si det mildt. Jeg synes det er så tåpelig uansett. Sukkerfrie kaker.. En ting er om man har søtsug i hverdagen eller er på diett, men på 17 Mai må det da for F kunne gå an å kose seg uten å tenke kalorier eller sukkerhysteri? Og selvom noe er sukkerfritt så betyr det ikke at det er kalorifritt heller. De fleste sukkerfrie kaker har shitloads med kalorier uansett. Når det er noe som skal feires så er det lov til å kose seg. Man skal ikke gå rundt med dårlig samvittighet fordi man spiser kaker 1 dag. Det er hva du gjør de 6 andre dagene i uken som teller♥ 

Så nyyyyt 17 Mai alle sammen♥

Tightsen fra icaniwill finner dere HER! 

3 Kommentarer

Karin

18.05.2017 kl. 14:22
Hvor ofte trener du knebøy? Hvis man trener bein 3 dager i veko,bør knebøy vera med på alle dagene?😊
Karin: jeg trener knebøy 2 ganger i uka?? det kommer an på hva slags program du kjører. Om du kjører 3 fullkroppsøkter så ville jeg hatt knebøy på alle??

Astrid

19.05.2017 kl. 18:59
Hva er ditt inntrykk av doping i fitness? Er det mye av det?

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg

4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Online coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente. Nysgjerrig på coaching? Mail meg uforpliktende på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan det hele er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits