Trening og Kosthold

//Sponset Innhold//

Jeg fr s sinnsykt mange mail p akkurat dette med trening og kosthold. "Hvor mye skal jeg spise for f resultater, hva skal jeg spise, hvor ofte skal jeg trene osv." Og det er faktisk ingen fasitt p det. Alle er forskjellige og alle kropper reagerer forskjellig p trening og kosthold. Alder, hyde, vekt, gener, hverdagsaktivitet utenom trening, jobbsituasjon osv. Alt dette har en innvirkning p hvordan kroppen din reagerer p trening og mat. S nr jeg fr mails s er det ikke bare bare skulle svare p alt alltid, for det er s omfattende. Det er mye informasjon jeg m ha av dere for kunne virkelig sette meg inn i deres trening, progress og resultater. 

Men jeg har jo selvsagt noen tips og triks jeg kan dele med dere♥ 

Frst vil jeg bare si at jeg ikke teller kaloriene mine lenger. Jeg gjorde det fr NM i oktober nr jeg var p diett og fr det. Men n har jeg ftt et litt annet syn p mat. N spiser jeg nr jeg fler for det. Kroppen min er veldig rutinert p maten at det er enkelt for meg f i meg mat nr det trengs. Jeg synes det er mer fornuftig. Og jeg spiser godt n. Jeg gidder ikke vre hysterisk p det. Og JA, jeg har blitt vesentlig rundere i kantene. Hihi.. Skal f tatt noen bilder jeg s dere ser forskjell. Som jeg har nevnt s er det et lite minibulkeprosjekt for at jeg skal bygge bra med muskler frem mot neste konkurranse. For man bygger optimalt med muskler nr man spiser litt mer enn det man forbruker hver dag. Jeg ofrer lett shredda mage med six pack for bygge optimalt med muskler. Det er jo derfor jeg trener. Men her er folk forskjellige ogs :) 

Mange spr hvor mye protein de skal ha i seg i lpet av en dag og det er som sagt individuelt. Men det jeg liker ha som en slags hovedregel for meg selv er at jeg skal ha 4 mltider pr dag med hyt proteininnhold. Det betyr IKKE at jeg kun spiser proteiner, men 4 av mine mltider er nringsrike p den mten at det er rikelig med protein i tillegg til karbohydrater og fett. Utenom disse 4 mltidene spiser jeg mellommltider. Det kan vre frukt, druer, riskaker, ntter. Alts.. Ting jeg gr og smspiser p snn innimellom de strre mltidene :) Sjokolade ogs! Haha!

Husk at kroppen trenger karbohydrater for vokse, ikke bare proteiner. Karbohydrater er kroppens energikilde og vi trenger de for fungere. Uten karbohydrater s fungerer faktisk ikke hjernen heller. Snn helt serist. Hvis du vil oppn godt med resultater p gymmen s nytter det ikke BARE spise proteiner. 

Gode proteinkilder: Kjtt, kylling/kalkun, svin, fisk, scampi, kalkunbacon, kjttplegg, mager kesam, cottage cheese, skyr, melk, ost, egg, proteinpulver osv.

Gode karbohydratkilder: Potet/stpotet, pasta, byggryn/ris, brd, havregryn, grnnsaker, frukt, br, bnner, riskaker, speltlomper osv.

Gode fettkilder: Laks/Fisk, ntter, avokado, ost/brunost, peanttsmr/nttesmr, kokkos/kokkosolje, egg (plomme), linfrolje osv. 

Alt dette skal man ha i seg i fornuftige mengder hver dag avhengig av hva slags ml man har. Om det er vektnedgang, vektoppgang, muskelbygging osv :) Og det er ikke alltid like lett vite hvor mye av hva eller hvor ofte man skal spise. Et viktig budskap fra meg til dere her er: SPIS MAT! Hehe.. Og ikke vr redd for karbohydrater vr s snill. Jeg fr s mange mails av jenter som har trent og trent i opp til et r uten f resultater og det er IKKE bra. P et r skal man f fantastiske resultater med riktig trening og mat. Virkelig. Jeg fr bare ikke sagt det nok. Husk at trening er 30% og mat er 70% nr det kommer til resultater p trening! NO JOKE! 

Og jeg skjnner at det ikke er lett i et hav av forskjellige meninger om mat og kosthold. Ditt er farlig, datt er farlig, ditt gr du opp i vekt av, datt er kreftfremkallende. Jesus christ s mye BS info det er finne rundt omkring, og det som er mest skummelt med det er at unge jenter sitter og tar dette inn og tror det er en slags fasit. At potet og brd blir man tjukk av, melk er kreftfremkallende og liknende. Da blir jeg s trist! Jeg vil ikke vre med fremme matfrykt eller et anstrengt forhold til mat. Mat er energi og mat er godt!♥ Spis fornuftig i ukedagene og unn deg litt ekstra kos i helgene, vi er bare mennesker♥

Og husk at hvis du vil ha en mat og treningsplan tilpasset DEG og DINE ml s send meg mail p christine@strongbody.no for mer informasjon♥  (Delbetaling er n mulig)

N m jeg skifte  komme meg p gymmen! Det er overkropp i dag med Ida og jeg gleder meg s SYKT mye! :D #TreningsGlede all the way♥ M bare klare finne ut av hva jeg skal ha p meg frst. Hihi..

Lets get strong babes!♥ 

Instagram HER!
Facebook HER!
Snapchat: CHRISUNIVERS

Antrekk fra - www.xlife.no - Tank top HER! // Tights HER! (n p 40% til 359,-)



//Sponset Innhold//

18

s gode tips! :)

Hege Kristin: <3

BABE! Ser armene dine er blitt strre;))) GY

Maria: h! Gjr du! Jeg gror jo nesten ikke biceps! Haha, der sliter jeg skikkelig s det var godt hre :D

Kjempe gode tips :)

lisarorvik: <3

Veldig gode tips! :)

Victoria: <3

Utrolig bra innlegg, du motiverer meg! St p :)

Inga: Tusen takk! Det betyr masse <3 Fortsett kjr p!

🙏🏼 elsker at du er s motiverende og sprer s mye trening og mat glede!

Karin : Herlig! :D Tusen takk <3 <3 <3

Serist, jeg elsker synet du har rundt trening og mat! Sliter selv med et litt anstrengt forhold rundt det, og jeg blir av en eller annen grunn alltid s lettet etter jeg leser slike innlegg fra deg. Flger deg ogs p instagram, og du er s inspirerende! Legger egentlig aldri igjen slike kommentarer som dette, men jeg har fulgt deg nesten siden du startet og blogge og jeg har bare s lyst til at du skal vite hvor takknemlig jeg er for tipsene osv som du deler. Liker forresten ogs spesielt godt nr du legger ut kter for feks rumpe/bein og overkropp - det gjr det litt lettere variere nr jeg ellers har s lett for sette meg fast i samme rutine :D

Helene: Iiiih! Tusen tuuusen takk! S herlig hre :D Det fles godt vite at man hjelper noen i riktig rettning <3

Skal absolutt prve bli flinkere til legge ut kter :) Det programmet jeg trener n er strongbody program s det fr jeg ikke delt desverre, men den ene dagen med bootybuilding jeg har i uken den er selvkomponert ;) Hihi.. Den er enklere dele. Men jeg kan jo grave litt i treningsdagboken min da, der er det masse gode kter som er selvkomponert :D

Veldig gode tips! Har du noen favoritt oppskrifter med matvarene du nevner ovenfor? F.eks om du kan lage et par blogginnlegg om forskjelige lunsjer, middager og frokoster osv? Jeg har selv lest MYE p mat oppskrifter, jobber tross alt som kokke lrling, men jeg fr aldri nok inspirasjon til sunn og god mat :) F.eks hadde du et tips med kesam og sukkerfritt syltety, det er mitt nye favortit mltid nr jeg bare nsker litt pfyll, og s topper jeg hele skla med litt ntter og havregryn og det smaker som nyyydelig dessert! :D Hper du koste deg MAX p trening! Ha en fin kveld videre :)

Kristine: Jeg har absolutt noen oppskrifter veitu, skal prve bli finkere til poste mat. Jeg gjr det veldig enkelt for meg selv og spiser mye brd. For n er jeg s matlei, men prver f matlysten tilbake s da gr det mye i smootihiebowls blandt annet :)

Ja, det hjemmelagde syltetyet er magisk godt! Mmm! Jeg spiste det hver eneste dag fr :D

God helg til deg ste ;)

Elsker lese bloggen din, Christine. Du kommer med s mange bra bde tips og synspunkter p bde trening og kosthold :-) Du er flink!

Lurte p en ting angende den tightsen. Hvordan synes du den er i forhold til seamless tightsen til Craft?:-) Og hvordan er den i strrelsen?

Heidi: Det er s godt hre! <3 Det betyr virkelig ALT med slike tilbakemeldinger :D

Den er ganske s lik i passform og strrelse. Jeg har S og den sitter veldig fint bak <3 Det er en supergod tights s jeg anbefaler den virkelig ;) Craft tightsen er unik. Det er storfavoritten uansett hvor kjedelig den er. Haha.. Ingen er som craft sin :)

Skriv en ny kommentar