Trening og Kosthold

  • 12.01.2017 kl. 19:43

//Sponset Innhold//

Jeg får så sinnsykt mange mail på akkurat dette med trening og kosthold. "Hvor mye skal jeg spise for å få resultater, hva skal jeg spise, hvor ofte skal jeg trene osv." Og det er faktisk ingen fasitt på det. Alle er forskjellige og alle kropper reagerer forskjellig på trening og kosthold. Alder, høyde, vekt, gener, hverdagsaktivitet utenom trening, jobbsituasjon osv. Alt dette har en innvirkning på hvordan kroppen din reagerer på trening og mat. Så når jeg får mails så er det ikke bare bare å skulle svare på alt alltid, for det er så omfattende. Det er mye informasjon jeg må ha av dere for å kunne virkelig sette meg inn i deres trening, progress og resultater. 

Men jeg har jo selvsagt noen tips og triks jeg kan dele med dere♥ 

Først vil jeg bare si at jeg ikke teller kaloriene mine lenger. Jeg gjorde det før NM i oktober når jeg var på diett og før det. Men nå har jeg fått et litt annet syn på mat. Nå spiser jeg når jeg føler for det. Kroppen min er veldig rutinert på maten at det er enkelt for meg å få i meg mat når det trengs. Jeg synes det er mer fornuftig. Og jeg spiser godt nå. Jeg gidder ikke være hysterisk på det. Og JA, jeg har blitt vesentlig rundere i kantene. Hihi.. Skal få tatt noen bilder jeg så dere ser forskjell. Som jeg har nevnt så er det et lite minibulkeprosjekt for at jeg skal bygge bra med muskler frem mot neste konkurranse. For man bygger optimalt med muskler når man spiser litt mer enn det man forbruker hver dag. Jeg ofrer lett shredda mage med six pack for å bygge optimalt med muskler. Det er jo derfor jeg trener. Men her er folk forskjellige også :) 

Mange spør hvor mye protein de skal ha i seg i løpet av en dag og det er som sagt individuelt. Men det jeg liker å ha som en slags hovedregel for meg selv er at jeg skal ha 4 måltider pr dag med høyt proteininnhold. Det betyr IKKE at jeg kun spiser proteiner, men 4 av mine måltider er næringsrike på den måten at det er rikelig med protein i tillegg til karbohydrater og fett. Utenom disse 4 måltidene spiser jeg mellommåltider. Det kan være frukt, druer, riskaker, nøtter. Altså.. Ting jeg går og småspiser på sånn innimellom de større måltidene :) Sjokolade også! Haha!

Husk at kroppen trenger karbohydrater for å vokse, ikke bare proteiner. Karbohydrater er kroppens energikilde og vi trenger de for å fungere. Uten karbohydrater så fungerer faktisk ikke hjernen heller. Sånn helt seriøst. Hvis du vil oppnå godt med resultater på gymmen så nytter det ikke å BARE spise proteiner. 

Gode proteinkilder: Kjøtt, kylling/kalkun, svin, fisk, scampi, kalkunbacon, kjøttpålegg, mager kesam, cottage cheese, skyr, melk, ost, egg, proteinpulver osv.

Gode karbohydratkilder: Potet/søtpotet, pasta, byggryn/ris, brød, havregryn, grønnsaker, frukt, bær, bønner, riskaker, speltlomper osv.

Gode fettkilder: Laks/Fisk, nøtter, avokado, ost/brunost, peanøttsmør/nøttesmør, kokkos/kokkosolje, egg (plomme), linfrøolje osv. 

Alt dette skal man ha i seg i fornuftige mengder hver dag avhengig av hva slags mål man har. Om det er vektnedgang, vektoppgang, muskelbygging osv :) Og det er ikke alltid like lett å vite hvor mye av hva eller hvor ofte man skal spise. Et viktig budskap fra meg til dere her er: SPIS MAT! Hehe.. Og ikke vær redd for karbohydrater vær så snill. Jeg får så mange mails av jenter som har trent og trent i opp til et år uten å få resultater og det er IKKE bra. På et år skal man få fantastiske resultater med riktig trening og mat. Virkelig. Jeg får bare ikke sagt det nok. Husk at trening er 30% og mat er 70% når det kommer til resultater på trening! NO JOKE! 

Og jeg skjønner at det ikke er lett i et hav av forskjellige meninger om mat og kosthold. Ditt er farlig, datt er farlig, ditt går du opp i vekt av, datt er kreftfremkallende. Jesus christ så mye BS info det er å finne rundt omkring, og det som er mest skummelt med det er at unge jenter sitter og tar dette inn og tror det er en slags fasit. At potet og brød blir man tjukk av, melk er kreftfremkallende og liknende. Da blir jeg så trist! Jeg vil ikke være med å fremme matfrykt eller et anstrengt forhold til mat. Mat er energi og mat er godt!♥ Spis fornuftig i ukedagene og unn deg litt ekstra kos i helgene, vi er bare mennesker♥

Og husk at hvis du vil ha en mat og treningsplan tilpasset DEG og DINE mål så send meg mail på christine@strongbody.no for mer informasjon♥  (Delbetaling er nå mulig)

Nå må jeg skifte å komme meg på gymmen! Det er overkropp i dag med Ida og jeg gleder meg så SYKT mye! :D #TreningsGlede all the way♥ Må bare klare å finne ut av hva jeg skal ha på meg først. Hihi..

Let´s get strong babes!♥ 

Instagram HER!
Facebook HER!
Snapchat: CHRISUNIVERS

Antrekk fra - www.xlife.no - Tank top HER! // Tights HER! (nå på 40% til 359,-)



//Sponset Innhold//

18 Kommentarer

Hege Kristin

12.01.2017 kl. 19:48
så gode tips! :)
Hege Kristin: <3

Maria

12.01.2017 kl. 20:11
BABE! Ser armene dine er blitt større;))) GØY
Maria: Ææææh! Gjør du! Jeg gror jo nesten ikke biceps! Haha, der sliter jeg skikkelig så det var godt å høre :D

lisarorvik

12.01.2017 kl. 20:24
Kjempe gode tips :)
lisarorvik: <3

Victoria

12.01.2017 kl. 20:46
Veldig gode tips! :)
Victoria: <3

Inga

12.01.2017 kl. 21:05
Utrolig bra innlegg, du motiverer meg! Stå på :)
Inga: Tusen takk! Det betyr masse <3 Fortsett å kjør på!

Karin Ø

12.01.2017 kl. 21:47
🙏🏼 elsker at du er så motiverende og sprer så mye trening og mat glede!
Karin Ø: Herlig! :D Tusen takk <3 <3 <3

Helene

12.01.2017 kl. 22:11
Seriøst, jeg elsker synet du har rundt trening og mat! Sliter selv med et litt anstrengt forhold rundt det, og jeg blir av en eller annen grunn alltid så lettet etter jeg leser slike innlegg fra deg. Følger deg også på instagram, og du er så inspirerende! Legger egentlig aldri igjen slike kommentarer som dette, men jeg har fulgt deg nesten siden du startet og blogge og jeg har bare så lyst til at du skal vite hvor takknemlig jeg er for tipsene osv som du deler. Liker forresten også spesielt godt når du legger ut økter for feks rumpe/bein og overkropp - det gjør det litt lettere å variere når jeg ellers har så lett for å sette meg fast i samme rutine :D
Helene: Iiiih! Tusen tuuusen takk! Så herlig å høre :D Det føles godt å vite at man hjelper noen i riktig rettning <3

Skal absolutt prøve å bli flinkere til å legge ut økter :) Det programmet jeg trener nå er strongbody program så det får jeg ikke delt desverre, men den ene dagen med bootybuilding jeg har i uken den er selvkomponert ;) Hihi.. Den er enklere å dele. Men jeg kan jo grave litt i treningsdagboken min da, der er det masse gode økter som er selvkomponert :D

Kristine

12.01.2017 kl. 22:18
Veldig gode tips! Har du noen favoritt oppskrifter med matvarene du nevner ovenfor? F.eks om du kan lage et par blogginnlegg om forskjelige lunsjer, middager og frokoster osv? Jeg har selv lest MYE på mat oppskrifter, jobber tross alt som kokke lærling, men jeg får aldri nok inspirasjon til sunn og god mat :) F.eks hadde du et tips med kesam og sukkerfritt syltetøy, det er mitt nye favortit måltid når jeg bare ønsker litt påfyll, og så topper jeg hele skåla med litt nøtter og havregryn og det smaker som nyyydelig dessert! :D Håper du koste deg MAX på trening! Ha en fin kveld videre :)
Kristine: Jeg har absolutt noen oppskrifter veitu, skal prøve å bli finkere til å poste mat. Jeg gjør det veldig enkelt for meg selv og spiser mye brød. For nå er jeg så matlei, men prøver å få matlysten tilbake så da går det mye i smootihiebowls blandt annet :)

Ja, det hjemmelagde syltetøyet er magisk godt! Mmm! Jeg spiste det hver eneste dag før :D

God helg til deg søte ;)

Heidi

13.01.2017 kl. 00:31
Elsker å lese bloggen din, Christine. Du kommer med så mange bra både tips og synspunkter på både trening og kosthold :-) Du er flink!

Lurte på en ting angående den tightsen. Hvordan synes du den er i forhold til seamless tightsen til Craft?:-) Og hvordan er den i størrelsen?
Heidi: Det er sååå godt å høre! <3 Det betyr virkelig ALT med slike tilbakemeldinger :D

Den er ganske så lik i passform og størrelse. Jeg har S og den sitter veldig fint bak <3 Det er en supergod tights så jeg anbefaler den virkelig ;) Craft tightsen er unik. Det er storfavoritten uansett hvor kjedelig den er. Haha.. Ingen er som craft sin :)

Skriv en ny kommentar

Christine Kamphaug - Treningsblogg

4 Plass NM i Bikini Fitness Høsten 2016 som Debutant. Online coach - Strongbody.no. En treningsblogg full av tips til både trening og kosthold. Og ellers meg og mitt lille univers! En doughnut elskende fitness jente. Nysgjerrig på coaching? Mail meg uforpliktende på christine@strongbody.no så sender jeg deg informasjon om hvordan det hele er lagt opp!

FollowFollow

Søk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits