Diett og frtsing! Hva skjer n?

Siden NM p Lrdag har jeg serist spist godteri non-stop. Alts.. Jeg har vrt bunnls. Her kommer endelig innlegget om diett, utskeielser og hva som skjer fremover i matveien.

Etter scenen p Lrdag s var det jo ut og spise og det ble dgnvill p Tjuvholmen. Stor jordbr milkshake til forrett, burger med stpotet fries til middag. Jeg orket faktisk ikke dessert for dere s jo sikkert p snap at Lillesster hadde bakt kake til meg og den gikk ned p hykant mens jeg gikk fra Oslo konserthus til Hotellet. Haha.. Smakte jeg p den i det hele tatt liksom? :P P vei fra hotellet og til Dgnvill hadde jeg med meg bde skittles og smgodt, livredd for g glipp av noe. Er det mulig. Sndagen startet med tidenes diggeste hotellfrokost og fortsatte med cake pops, pizzaresten fra dagen fr som var hos mamma, fridays, 3 boller fra Espa p vei hjem og ENDA mer smgodt nr jeg kom hjem. Whos counting.. Det var helt sykt digg! MEN! Jeg hadde ikke plass i magen min til alt det og vet dere hva det endte med? Jeg hadde overspist s sykt mye at jeg vknet opp midt p natten fordi jeg mtte spy. Og jeg spy! Ikke fordi JEG ville, men KROPPEN mtte, Det var fullt i magen og det var overkill. Snakk om g all in! Det hadde jeg aldri trodd skulle skje. Jeg ble ganske satt ut..

Jeg har frtset i godteri siden. Og jeg sliter med gi meg. Bare fordi jeg ikke m. Det er ikke noe deadline for n en viss form lenger. N kan jeg endelig spise det jeg vil igjen. Som om jeg fler jeg m gjre opp for alle de Lrdagene jeg ikke har ftt noen utskeielser. Uansett hva jeg tenker nr jeg legger meg p kvelden om at det ikke er greit spise S mye godis p en Tirsdag og at i morgen skal jeg vre flinkere er det som om jeg bare m f det ut av systemet. Det m g sin naturlige gang og jeg m f "spist ferdig" fr jeg starter p reverse diett. Det er s rart med det, for fr jeg startet p diett mot konkurranse s spiste jeg jo aldri godis i ukedagene, kun i helger og jeg hadde null problem med det. Men n m jeg som sagt bare f spist fra meg! De tingene jeg har savnet mest m jeg bare trykke innp fr jeg retter kursen mot en normal sunn og litt mer fornuftig hverdag. 

Men jeg skal innrmme at jeg begynte tenke "Herregud, har jeg ftt bulimi eller hva faen skjer n da?" Alts, jeg har jo ikke spist masse og kastet opp med vilje, men nr jeg har spist s mye mat og godteri at jeg ikke orker puste nesten og jeg legger meg i frykt for spy igjen da gr det av noen varsel lamper i hodet mitt, men s tenker jeg som s at det er faktisk helt normalt og at jeg kommer inn i hverdagen igjen nr jeg har landet fra denne fitness bobla og ftt frtsingen ut av systemet. Og hvis jeg tar meg litt smgodt og ostepopp p vei dit. So what! Alle er forskjellige, men det er tydeligvis slik jeg gjr det. 

For selvom vi som har stilt i NM i helgen har trent som F mot et ml, vrt p diett, oppndd sceneform og vrt super shredded s betyr det ikke at vi ikke er mennesker. Det betyr ikke at vi er immune mot sukker eller sukkercravings. Vi ELSKER sjokolade like mye som "normale" folk. Det er ikke snn at vi er immune mot det vre fysen. Det er bare det at vi har vist MYE selvkontroll over lengre tid, trent og spist ekstremt sunt i tillegg. Noen bedre enn andre for jeg har j skeiet ut som FAEN innimellom. Men nr vi er ferdige med diett s klikker det litt for oss og vi m frtse litt. Hvertfall de fleste av oss. Noen frtser masse og stopper aldri. Noen frster lite og vil veldig gjerne beholde formen s godt det lar seg gjre. Noen midt i mellom..

Og hvor er jeg da? Hva er min plan videre n? 

Frem til n har jeg jo spist X antall kalorier. Og nr frsteriet avtar fortsetter jeg med samme X antall kalorier en bitteliten periode. (Typ 1 uke ish), deretter vil jeg ke gradvis med med kalorier. Dette er for ikke tulle helt med forbrenningen ogs vil kroppen henge med i svingene, for akkurat p samme mte som at man ikke gr fra vanlig hverdag til ekstremt kutt NED p kaloriene mot konkurranse gjelder samme regel tilbake. Dette kalles reversere dietten. Jeg kommer til g OPP i vekt og det er helt normalt. Det er opp til meg og finne ut av hvor min komfort vekt er. Jeg driter egentlig i vekta. Jeg ser i speilet hva jeg selv trives med og jeg kommer til mle meg for ha styr p muskelkning og treningsprogress for det er viktig for meg. Jeg kommer til spise sunt i ukedagene veldig likt diett med kos i helgene. Fordi Strongbody matplan/diett er den maten jeg spiser til vanlig♥ Bare andre mengder rett og slett. Og det er ikke s vanskelig som folk skal ha det til . Husk, mat er ingen fiende!

P akkurat samme mten som jeg har hold diett kalorier hemmelig vil jeg fortsette holde reverse diett kalorier hemmelig helt til jeg ligger p et normalt og sunt antall. Alle er forskjellige og det er ingen som vil ha noe nytte av hva jeg tok inn kalorimessig p bikinifitness diett. Jeg nsker IKKE bidra til at noen skal bruke den infoen p feil mte!

Mine favoritt matvarer i en normal sunn hverdag er: Grovt brd/havre polarbrd, speltlomper, riskaker, ost, roastbeef, kyllingplegg, hamburgerrygg, philadelphia light/freia philadelphia, mager cottage cheese, havregryn. lerum sukkerfritt syltety, mager kesam, puffet havre, B-free lomper (fes kjpt i sverige), grove taco lomper, potet, ris, fullkornpasta, eggnudler, stpotet, alt av rent kjtt og fisk, alt av grnnsaker, egg, propud, nutrilett bars og andre protein barer. Som dere ser er det veldig liten forskjell, det er kun snakk om mengde forskjell.

Mitt fokus er bygge muskler og for bygge muskler s m man ha i seg kvalitetsmat. Og husmannskost er egentlig et enkelt begrep p muskelmat. Hehe.. 

P Lrdager har jeg cheat day: Da spiser jeg som regel en normal sunn frokost og lunsj ogs koser jeg meg med det jeg mtte sikle p i butikken til middag og godis/bakst/dessert utover kvelden. Noen ganger er jeg back on track p sndag morgen, noen ganger mandag. Det kommer an p viljestyrke og humr. Hehe.. Men det bryr jeg meg fint lite om. For jeg koser meg♥ Og har jeg p dd og liv lyst p sjokkis p en tirsdag ja s spiser jeg sjokkis p en Tirsdag. 

Slenger med en collage p litt av det jeg har kost meg med di siste dagene og et bilde av hvor glad mat gjr meg♥

Instagram HER! 
Facebook HER! 
Snapchat: CHRISUNIVERS
(sorry drlig med oppdatteringer, men jeg er som sagt i et litt merkelig humr, mer om det kommer i eget innlegg)




 

6

Du er virkelig inspirerende, og en stor motivasjonsfaktor for meg!

Susanne: Tuuusen takk! Det betyr s masse <3

Masse bra inspo til velser her - testet benprogrammet i gr, og kjenner det i dag👏🏼😅 skjnner s godt hva du mener med frtsing og overspising - men du kommer nok fort tilbake i rutiner 😊

S denne i dag, og tenkte p deg 🙊 https://www.facebook.com/benjamin.orozco2/posts/10206791238329787

Takk for mye bra inspo - veldig kult "ha deg med" p trening for teste ut velser, vis Instagram.

(Var s gy nr jeg plutselig skjnte hvor jeg hadde deg fra, etter ha sett s kjent ut. Jeg gikk i klassen til Caroline, s kjente deg plutselig igjen hjemmefra)

Lykke til videre p reisen - du er s jkla flink 😊

Charlotte: S gy du finner inspo! Da fler jeg litt snn Mission complete her <3 Hihi! h det bildet var spot on meg! Jeg ler meg ihjl! Har noen drye bilde av foodbaby jeg skal f lagt ut her. Hjelp sier jeg bare! :D

S gy! Da tror jeg jeg husker deg hvis jeg tenker p riktig Charlotte! :D Tusen takk sta! Og takk for herlig kommentar!

God helg! :D

Du er en stor motivasjonsfaktor for meg. Takk

Maybritt: Tusen tusen takk! S herrrlig! :D

God helg! <3

Skriv en ny kommentar